z raporu

5 yorum
cümleten selamlar,
dekorevi ile birlikte bir ayı daha devirdim neredeyse.
geçen ay olduğu gibi bu ayda edkorevi ziyartleri hakkında bir kaç şey söyleyip sizin için seçtiğim bağlantılara geçicem.
bu ay ziyaretçi sayımız baya bir arttı.geçen ay dekorevi'ni 270 kişi ziyaret etmişti ve bu ay (şuanda) 910 kişi siteme gelip 2100 kere sitenin orasını burasını karıştırmışlar.en çok ziyaret yine google amca tarafından geldi ve siteme link veren bembi ve yeliz in sitelerinden de baya bir ziyaretçi uğramış.ve sitesinde dekorevi linki veren diğer sitelerede teşekkür ederim.bende sizleri ekledim.ayrıca dekorevi ilk pagerank değerini bu ay aldı :) "2" vermiş google amca neyse geçer not diye sevindik :)

gelelim bu ayın beşine;
1-style salad dan woody wood (yıllık halka motifli halı)
2-yeliz'in dünyasından askılıklar
3-cinfikrim.com dan sakız çöpü kutusu
4-öğrencileri için seferber olan köy öğretmenleri
5-evlerinin önü boyalı direk

ayrıca bu ay yaşanılan terör vakaları da hepimizin canını sıktı.fikrimce telaşlanmak,sabırsız olmak,sinirli bir şekilde davranmak bizim için mantıklı bir çıkış yolu olamaz.hiç bir zaman savaşı desteklemeyerek ülkemize barış dolu günler dilerim...

5 yorum :

kabloları gizleyin

8 yorum


evlerin en önemli sorunlarından birisidir kablo dağınıklıkları.orta yerde durmaları hem cihazlarınızın bozulması hemde yürürken ayağınızın takılması (özellikle çocuklu ailelerde) gibi sorunlar ortaya çıkarır.bu sorunu çözmek için tabi ki bir kaç yöntem var.benim bildiğim ve çoğumuzun evinde kullandığı kabloları çivi ile duvara çakmak.ama bu yöntem de duvara fazlasıyla zarar veriyor.boyayı zedeliyor varsa duvar kağıdının kalkmasına sebep oluyor. yukarda gördüğünüz bu ilginç tasarım bu dertlerden kurtulmak isteyenler için güzel ve göze hoş gelen bir yöntem bence.bu aparat süpürgeliklere yapıştırıldığından duvara zarar vermiyor, dilediğiniz bölgesinden boşluk bırakabiliyorsunuz ve yapımı gayet basit...

8 yorum :

simetriden sıkılanlara

2 yorum


tasarımcı sean yoo, italya pompeii gezisi sırasında, bu tarihi roma kentinde kullanılan taş döşeme metodundan esinlenerek "Opus Shelving System" adlı raf tasarımını geliştirmiş.Raf olarak kullanılacak zeminin genelde düz olması bize daha çok işlevsel bir kullanım alanı sağlar fakat bir süre sonra etrafınıza baktığınızda her tarafın dümdüz,dörtgen,dik köşeli şeylerden oluştuğunu fark edersiniz.bu gayet normal tabi ki ama bazen de sıkıcı olabiliyor. bu açıdan bu tür asimetrik tasarımlar benim göz zevkime (alışılmışın dışında olduğu için belkide)hitab ediyor.

roma kentinde kullanılan taş döşeme tekniği

2 yorum :

bu askılık çok mu pahalı ?

1 yorum


her zaman beğendiğim tasarımları buraya yazıyorum fakat bu sefer eleştirmek istediğim bir tasarım olucak.Resimde gördüğünüz askılık tasarımı Brave Space Design adlı bir firmaya ait. Askılık resimde görüldüğü gibi sıra dağları betimlemek te.bu açıdan benim hoşuma gitmedi desem yalan olur fakat dağların sivri zirveleri acaba asılan eşyalara zarar verir mi diye de sormadan geçemiyorum. askılık akçaağaç dan üretilip belirli yerleri ceviz kaplama yapılmış.ayrıca arka bölmesine duvara sabitlenecek elemenlar eklenmiş.bu askılığın fiyatı ise 175 $,yaklaşık 250 tl.bu fiyat bana biraz fazla geldi fakat tasarımcının fikri budur,emeğini bu fiyata layık görmüştür ona diyecek bir şeyimiz olamaz tabi...

1 yorum :

meşe tabure

2 yorum


Yuta Watanabe adlı japon tasarımcıya ait gayet sade ve bence göze hoş gelen bir tabure. bir japon tasarımı olduğu hemen anlaşılıyor aslında.neden derseniz.çok sade bir görüntüsü var ve duruşu sanki japon harfleri andırıyor.ayrıca meşe ağacı kullanılarak dış görünüm ve sağlamlık açısından ayrı bir estetik kazanıyor.

2 yorum :

güneş ev

Hiç yorum yok

amerika washington da "Solar Decathlon" 10 ekim tarihinde başlamıştı. bu yarışma nın amacı isminden de anlaşıldığı gibi tüm enerji ihtiyacını güneşle karşılayan tasarımları tanıtmak ve temiz enerjiyle de yaşam alanları oluşabileceğini dünyaya göstermekti. yarışma sonuçlarını öğrendiğime göre kazanan tasarım almanya darmstat üniversitesi öğrencilerinden geldi.



mimaride hem ahşap hemde sadece güneş enerjisi kullanılması ve evin iç mekan tasarımında ki şık görüntüsü benimde çok hoşuma gitti.betonarme binalarla çevremizi dolduran belediyeler umarım birgün ahşapın önemini anlayabilirler.ayrıca son günlerde çok konuşulan ve çevreye geri dönülmeyecek zararlar veren nükleer santral taraftarlarına da temiz enerjiyle yaşamak mümkün demek güzel bir şey...

Hiç yorum yok :

moduler raf tasarim

7 yorum



şu anda londra tasarım festivali 2007 de sergilenen bu ürün (Particle) Dominic McCausland tarafından tasarlanmış.Orta kertme denilen birleştirme metodu kullanılarak kutucukların birbirine geçmesi sağlanmış.Tasarımın güzel yanı ise son kullanıcıya değişiklik hakkı vermesi bence.istediğiniz gibi kutucukların yerini değiştirebilmek size bu tarz bir ürünü farklı yerlerde kullanabilme hakkı tanıyacaktır.ayrıca Dominic McCausland web sitesinde bu ürün fotoğraflarına bakarken vitrin olarak da kullanıldığını gördüm...

yeri gelmişken kertme orta da birleştirme metodunu anlatan bir çizim.biraz yamuk yumuk çizmişim kusura bakmayın artık :)

7 yorum :

blog hareket günü

Hiç yorum yok
daha becerikli,
daha masrafsız olmalıyız,
daha az tüketip,
daha çok geri döndürmeliyiz,
daha çok tanıyıp,
daha çok sevmeliyiz...

Hiç yorum yok :

ahşap meyve kasesi

4 yorum

alman tasarımcı Basten Leijh'e ait bu kase tasarımı çok hoşuma gitti.sade,küçük,estetik ve işlevsel...
ahşap'ın böyle güzel kullanılması beni kıskandırdı diyebilirim...

4 yorum :

sepet sepet yumurta...

Hiç yorum yok

ayıptır söylemesi bende yumurtayı sucukla sevenlerden birisiyim ama bu yumurtaları görünce yediklerime acımayacakmıyım?...tabi ki acımıcam :)

siteyi ziyaret ederseniz ağaç işlerine de bakmanızı öneririm. güzel oymacılık örnekleri var, hatta bazıları bana anadolu motiflerini andırdı...

18/12/2006 10marifet - ocun


Hiç yorum yok :

kupa boyamaları

Hiç yorum yok




msmugs kupalar diyarında kimler yok ki ! hayvanlarla kaplı kupalar mı istersin, kuş resimleri mi, özlü sözler mi istersin yoksa kupanda ! :)

buyrun buradan o zaman...


Hiç yorum yok :

anthony dickens

3 yorum
dekorevi'ni takip edenler hatırlayacaktır, geçen ay kyouei desing adlı firmaya ait bir kaç tasarımı tanıtmıştım.bu ay da bu geniş ürün tanıtımına tasarımcı anthony dickens ile devam ediyorum.
anthony dickens 1975 doğumlu ingiliz bir mobilya tasarımcısı ve aynı zamanda marka reklam tasarımlarıyla da ödüller kazanmış ve bir çok sergiye katılmış bir sanatçı. bakalım neler yapmış...

origami range



tasarladığı ayak sistemiyle origami oyunlarında ki şekilleri hatırlatan ve üzeri cam masa tasarımı.mobilya katalogunda bu ürünün orta sehpa formunu ve farklı renklerdeki görüntülerini görebilir, teknik resimleriyle bilgilenebilirsiniz.

anglepoise fifty



birden fazla çalışma alanı için tasarlanmış masa lambası.

around about



kırmızı göstergenin arkasında hareket ederek zamanı österen bir masa saati.

timeline...



tekrar bir saat tasarımı daha.sade görüntüsüyle bir duvar saati.

3 yorum :

duvar boyamaları

Hiç yorum yok



duvar boyaması yapmadan önce bu siteyi kesinlikle gezmenizi öneririm.
bir çok desenin nerde nasıl göründüğüne dair fikir edinebilirsiniz.

Hiç yorum yok :

ahşap tablo

Hiç yorum yok


resimde görülen figür 120x80 cm boyutlarında bir ahşap tabloya ait.bu tabloya gittigidiyor da rastladım.satıcısının dediğine göre ; tablo, yekpare ve tik ağacından oyulma ve aynı zamanda eski roma ya ait bir savaşı anlatmakta.

Hiç yorum yok :